18.8 C
Arta
Τετάρτη, 29 Μαΐου, 2024

Βότανα και Φούσκωμα: Ποια αφεψήματα μπορούν να βοηθήσουν;

Τι είναι και από τι προκαλείται το Φούσκωμα;

Ως μετεωρισμός – φούσκωμα περιγράφεται η δυσάρεστη αίσθηση ύπαρξης παγιδευμένου αέρα ή αυξημένης πίεσης στο πεπτικό. Συχνά η δυσάρεστη αυτή αίσθηση συνοδεύεται από κοιλιακή διάταση (πρήξιμο).

Tα συμπτώματα που συνήθως σχετίζονται με το φούσκωμα είναι οι κράμπες, οι ερυγές (ρέψιμο), διάρροια ή δυσκοιλιότητα.

ο φούσκωμα μπορεί να προκληθεί από πολλούς παράγοντες. Ενδεικτικά σου αναφέρω μερικές συνήθειες καθημερινές που το επηρεάζουν. Όταν κάποιο γεύμα καταναλώνεται γρήγορα, τότε υπάρχει κατάποση αέρα που «παγιδεύεται» στο έντερο. Επιπλέον, η συχνή μάσηση τσίχλας, καθώς και τα αναψυκτικά και ανθρακούχα ποτά, επηρεάζουν σημαντικά το πρήξιμο.

Επιπλέον, πέρα από τις καθημερινές συνήθειες, υπάρχουν και άλλοι κλινικοί παράγοντες που προκαλούν το μετεωρισμό. Ενδεικτικά σου αναφέρω κάποιες παθήσεις που προκαλούν μετεωρισμό είναι:

  • Το Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου.
  • Η δυσανεξία στη λακτόζη.
  • Η κοιλιοκάκη.
  • Η δυσκοιλιότητα.
  • Οι ορμόνες κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως ή της εμμηνόπαυσης.
  • Το στρες.
  • Η αύξηση βάρους.

Ποια βότανα βοηθούν στο Φούσκωμα;

Παραδοσιακά οι άνθρωποι χρησιμοποιούσαν φυσικές θεραπείες, χρησιμοποιώντας βόταν για να ανακουφίσουν τα συμπτώματα που προκαλεί ο μετεωρισμός. Σε αυτό το άρθρο, θα σου αναλύσω τα πιο γνωστά βότανα που χρησιμοποιούνται για την αντιμετώπιση του φουσκώματος.

Μέντα

Στην παραδοσιακή ιατρική, η μέντα (Mentha piperita) είναι ευρέως αναγνωρισμένη για την ανακούφιση των πεπτικών προβλημάτων

Μελέτες που έχουν γίνει, έχουν δείξει ότι οι φυτικές ενώσεις που βρίσκονται στη μέντα μπορούν να αναστείλουν τη δραστηριότητα των ανοσοκυττάρων που βρίσκονται στο έντερο, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στο φούσκωμα. Επιπλέον, η μέντα φαίνεται να ανακουφίζει από τους εντερικούς σπασμούς, καθώς και τα συμπτώματα που μπορεί να προκαλούν, όπως το φούσκωμα και ο πόνος.

Μελισσόχορτο

Tο μελισσόχορτο έχει άρωμα και γεύση λεμονιού, μαζί με νότες μέντας. Το μελισσόχορτο έχει χρησιμοποιηθεί για την ανακούφιση ήπιων πεπτικών προβλημάτων, συμπεριλαμβανομένων του φουσκώματος και των αερίων.

Επιπλέον, είναι ένα βασικό συστατικό σε συμπλήρωμα που δίνεται για την πέψη, που περιέχει διάφορα εκχυλίσματα βοτάνων και μπορεί να μειώσει τον κοιλιακό πόνο, τη δυσκοιλιότητα και άλλα πεπτικά συμπτώματα.

Τζίντζερ

Το τσάι τζίντζερ έχει χρησιμοποιηθεί για παθήσεις που σχετίζονται με το στομάχι από την αρχαιότητα. Μελέτες δειχνουν ότι η ημερήσια πρόσληψη 1-1,5γρ. τζίντζερ διηρημένο μέσα στην ημέρα μπορεί να ανακουφίσει συμπτώματα ναυτίας.

Επιπλέον, συμπληρώματα που περιέχουν τζίντζερ και αγκινάρα έχει βρεθεί από μελέτες ότι προάγουν την κίνηση της τροφής στον εντερικό σωλήνα, μειώνοντας την πεπτική δυσφορία. Χρειάζεται ωστόσο περισσότερη έρευνα σχετικά με τη λήψη του τζίντζερ ως μόνο συστατικό στην ανακούφιση της δυσφορίας.

Αρτεμισία ή αψιθιά

Η αψιθιά (Artemisia absinthium) είναι ένα φυλλώδες, πράσινο βότανο το οποίο με εκχύιση δημιουργεί ένα αφέψημα με πικρή γεύση. Στην πικρή αυτή του γεύση οφείλονται οι ιδιότητες της αψιθιάς στη μείωση του φουσκώματος, καθώς και στη βελτίωση της πέψης.

Είναι σημαντικό ωστόσο να αποφεύγεται η χρήση της κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που να επιβεβαιώνουν την ασφάλεια της κατανάλωσής της στις εγκύους.

Μάραθος

Ο μάραθος είναι ένα βότανο πλούσιο σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά συστατικά και διαθέτει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Οι σπόροι του μάραθου, ο καρπός, όσο και ολόκληρο το φυτό χρησιμοποιούνται από την αρχαιότητα για τη θεραπεία και ανακούφιση συμπτωμάτων διάφορων παθήσεων.

Οι σπόροι του μάραθου χρησιμοποιούνται για την παρασκευή τσαγιού και έχουν παρόμοια γεύση με τη γλυκόριζα. Ο μάραθος έχει χρησιμοποιηθεί για πεπτικές διαταραχές, όπως κοιλιακό άλγος, φούσκωμα, αέρια και δυσκοιλιότητα. Ο μάραθος χρησιμοποιείται επίσης για τη θεραπεία της δυσκοιλιότητας, η οποία μπορεί επίσης να συμβάλει στο φούσκωμα.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι (Matricaria chamomilla) είναι μέλος της οικογένειας των μαργαριτών με μικρά, λευκά άνθη. Οι ουσίες και η δράση του χαμομηλιού έχουν ερευνηθεί αρκετά και του έχουν αποδοθεί σημαντικές ιδιότητες. Οι ιδιότητές του οφείλονται σε δραστικές ουσίες όπως η κουμαρίνη, τα αιθέρια έλαια, τα φλαβονοειδή, το αζουλένιο, κάδμιο και μεταλλικά στοιχεία.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το χαμομήλι μπορεί να αποτρέψει τις βακτηριακές λοιμώξεις από ελικοβακτηρίδιο του πυλωρού, οι οποίες είναι αιτία έλκους στομάχου και σχετίζονται με φούσκωμα.

Πώς να τα εντάξεις στη Διατροφή σου;

Τα διάφορα βότανα μπορούν να ενταχθούν στη διατροφή με ποικίλλους τρόπους. Ο πιο εύκολος και συνηθισμένος τρόπος είναι με τη μορφή αφεψήματος. Μπορείς να επιλέγεις να έχεις μέσα στην ημέρα κάποιο από τα παραπάνω σε πόσιμη μορφή. Με αυτόν τον τρόπο αφενός βελτιώνεις τα συμπτώματα του φουσκώματος, αφετέρου αυξάνεις την ενυδάτωση του οργανισμού σου.

Επιπλέον, κάποια από τα παραπάνω βότανα μπορείς να τα προσθέσεις στα γεύματα σου για να προσθέσουν γεύση και θρέψη στο πιάτο σου, αλλά και να επωφεληθείς από τις ευεργητικές τους ιδιότητες.

Τι άλλο μπορείς να κάνεις;

Το φούσκωμα πέρα από τα βότανα, μπορεί να αντιμετωπιστεί και με άλλους τρόπους μέσα στην καθημερινότητα. Πάμε να δούμε παρακάτω μερικούς από αυτούς.

Διατροφή χαμηλή σε FODMAPs

Το FODMAPs αναπτύχθηκε για να περιγράψει αυτούς τους ανεπαρκώς απορροφούμενους υδατάνθρακες βραχείας αλυσίδας, όπως τους αναφέρουμε, που μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβολική συσσώρευση υγρών και αερίων στο έντερο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, το έντονο φούσκωμα, το μετεωρισμό, ορισμένες φορές κοιλοιακό άλγος και διαταραχές του γαστρεντερικού συστήματος γενικότερα.

Μια διατροφή χαμηλή σε FODMAP βοηθά στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων που προκαλούν όταν καταναλωθούν.

Αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας

Η δυσκοιλιότητα αποτελεί βασική αιτία του φουσκώματος. Αυτό συμβαίνει γιατί τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού-κόπρανα παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα στο παχύ έντερο και δέχονται ζυμώσεις από τους μικρο-οργανισμούς που κατοικούν σε αυτό.

Μείωση των ποσοτήτων και του ρυθμού κατανάλωσης του γεύματος

Η γρήγορη κατανάλωση γεύματος έχει σαν αποτέλεσμα κατανάλωση και μικρής ποσότητας αέρα που είναι γνωστή και ως αεροφαγία και είναι υπεύθυνη για το πρήξιμο.

Αύξηση της φυσικής δραστηριότητας

Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι ένα ήπιο περπάτημα 10-15’ μετά το γεύμα μείωσε περισσότερο το αίσθημα φουσκώματος σε σχέση με τη χρήση φαρμακευτικής αγωγής.

Συμπερασματικά

Τα βότανα μπορούν να αντιμετωπίσουν το φούσκωμα με έναν τρόπο φυσικό. Είναι σημαντικό ωστόσο να δοθεί σημασία στα αίτια που το προκαλούν ώστε να δημιουργηθεί το κατάλληλο πλάνο αντιμετώπισης με τη βοήθεια του γιατρού σου και του διαιτολόγου σου.

source

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

SOCIAL

9,593ΥποστηρικτέςΚάντε Like
76ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ