7.7 C
Arta
Τρίτη, 10 Ιανουαρίου, 2023

Πείνα και Θυμός: Υπάρχει όντως σύνδεση;

Επιστημονική έρευνα που δημοσιεύτηκε το καλοκαίρι διερευνά τη σχέση μεταξύ πείνας και θυμού και τα αποτελέσματα είναι άκρως εντυπωσιακά! Φαίνεται λοιπόν, πως η πείνα μπορεί να προκαλέσει σε κάποιον συναισθήματα θυμού. Επιπλέον, η πείνα δε σχετίζεται μόνο με αυξημένα επίπεδα θυμού αλλά και με μειωμένα επίπεδα απόλαυσης.

Λίγα λόγια για τη Μελέτη

  • Για τη συγκεκριμένη μελέτη 64 άτομα για 21 μέρες κατέγραψαν τα επίπεδα πείνας κα άλλων συναισθημάτων σε μια εφαρμογή κινητού 5 φορές την ημέρα.
  • Με βάση τα αποτελέσματα της μελέτης, η πείνα συσχετίστηκε με το 37% της διακύμανσης της ευερεθιστότητας, το 34% της διακύμανσης του θυμού και το 38% της διακύμανσης στην ευχαρίστηση που κατέγραψαν οι συμμετέχοντες.
  • Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι τα αρνητικά συναισθήματα – ευερεθιστότητα, θυμός και δυσαρέσκεια – προκαλούνται τόσο από τις καθημερινές διακυμάνσεις της πείνας, όσο και από τα υπολειπόμενα επίπεδα πείνας που μετρώνται με μέσους όρους για την περίοδο των τριών εβδομάδων, που διήρκησε η μελέτη.
  • Τελικά αυτό που πολλοί γνωρίζουν, ότι η πείνα μπορεί να επηρεάσει τα συναισθήματά τους, για πρώτη φορά η επιστημονική κοινότητα έρχεται να το μελετήσει. Βέβαια δεν υπάρχουν ακόμα απαντήσεις για το πως μπορεί κανείς να μετριάσει αυτά τα αρνητικά συναισθήματα λόγω πείνας, αλλά η μελέτη προτείνει ότι η αναγνώριση της αιτίας μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμισή τους.

Σε άλλη μελέτη διερευνήθηκαν τα συναισθήματα 53 γυναικών μετά από 14 ώρες νηστείας συγκριτικά με 55 γυναίκες που είχαν καταναλώσει πρωινό λίγο πριν τη μελέτη. Όλες είχαν φυσιολογικό δείκτη μάζας σώματος. Και σε αυτή τη μελέτη οι γυναίκες μετά από 14 ώρες νηστείας είχαν έντονα αρνητικά αισθήματα όπως θυμό, ευερεθιστότητα, κόπωση και σύγχυση και λιγότερα θετικά αισθήματα συγκριτικά με εκείνες που είχαν καταναλώσει πρωινό.

Τι πραγματικά συμβαίνει

Καθώς ο χρόνος περνά μετά το τελευταίο σας γεύμα, η ποσότητα γλυκόζης στην κυκλοφορία του αίματός αρχίζει να μειώνεται. Εάν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μειωθούν αρκετά, ο εγκέφαλός θα το αντιληφθεί ως μια απειλητική για τη ζωή κατάσταση. Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα όργανα και ιστούς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών για να συνεχίσουν να λειτουργούν, ο εγκέφαλός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη γλυκόζη.

Εκτός από την πτώση των συγκεντρώσεων της γλυκόζης στο αίμα, ένας άλλος λόγος που οι άνθρωποι μπορεί να θυμώνουν είναι η αντιρυθμιστική αντίδραση της γλυκόζης. Όταν τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα πέφτουν σε ένα συγκεκριμένο όριο, ο εγκέφαλός σας στέλνει οδηγίες σε πολλά όργανα του σώματός σας για να συνθέσουν και να απελευθερώσουν ορμόνες που αυξάνουν την ποσότητα γλυκόζης στο αίμα σας.

Κάποιες από αυτές προκαλούν συναισθήματα θυμού, φόβου και ανησυχίας προκειμένου ο οργανισμός να διαχειριστεί μια στρεσσογόνο κατάσταση όπως είναι και η έλλειψη τροφής.

Επιπλέον, όταν μένετε χωρίς φαγητό, το σώμα σας αρχίζει να διασπά τις δικές του αποθήκες λίπους για ενέργεια, μερικές από τις οποίες μετατρέπονται από το σώμα σας σε κετόνες, προϊόν του μεταβολισμού του λίπους. Οι κετόνες βοηθούν να κρατήσετε την πείνα σας υπό έλεγχο, επειδή ο εγκέφαλός σας μπορεί να χρησιμοποιήσει κετόνες αντί της γλυκόζης για καύσιμο.

Άρα υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορούν να σας κάνουν επιρρεπείς στον θυμό όταν πεινάτε. Αυτός είναι ένας μηχανισμός επιβίωσης που έχει εξυπηρετήσει καλά τους ανθρώπους και τα άλλα ζώα. Γιατί αν οι πεινασμένοι οργανισμοί σταθούν πίσω αφήνοντας ευγενικά τους άλλους να φάνε πριν από αυτούς, το είδος τους θα μπορούσε να εξαφανιστεί.

Τι μπορείτε να κάνετε;

Ο ευκολότερος τρόπος να χειριστείτε τον θυμό λόγω πείνας είναι να φάτε κάτι πριν πεινάσετε πάρα πολύ. Προτιμήστε ανεπεξέργαστες τροφές, πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες απορροφώνται πιο αργά και διατηρούν το επίπεδο του κορεσμού για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Επίσης μην αφήνετε μεγάλα διαστήματα χωρίς να φάτε. Τα μικρά και συχνά γεμάτα αποτελούν τον ιδανικό τρόπο για να διαχειριστείτε την πείνα και να αποφύγετε τον εκνευρισμό. Σημαντικό είναι επίσης να φροντίσετε τα γεύματα σας ακόμη και τα μικρά σνακ να περιέχουν κάποια μορφή πρωτεΐνης όπως τυρί, αυγό, γιαούρτι ή λίπους όπως ξηρούς καρπούς, ταχίνι, φυστικοβούτυρο.

Φροντίστε λοιπόν να τρώτε τακτικά και να επιλέγετε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες που θα σας δημιουργήσουν το αίσθημα πληρότητας για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μπορείτε να έχετε πάντα στην τσάντα σας αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη και ξηρούς καρπούς για να σας βοηθήσουν στις «δύσκολες» ώρες όταν είστε εκτός σπιτιού.

source

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

six − six =

SOCIAL

8,697ΥποστηρικτέςΚάντε Like
76ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ