22.2 C
Arta
Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου, 2021

Παγκόσμια Ημέρα για το ΝΕΡΟ 22 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016: Ευαισθητοποίηση για ένα πολύτιμο αγαθό.

Αφορμή για την ευαισθητοποίηση όλων για την αποφυγή της κατασπατάλησης του
νερού, είναι η σημερινή Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό. Παρά τη σημασία του, το
νερό κατασπαταλάται στο μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη, την ώρα που
πολλές περιοχές αντιμετωπίζουν προβλήματα λόγω της λειψυδρίας.
Ίσως είναι η πιο σπουδαία ημέρα για τον πλανήτη μας. Χωρίς το νερό δεν θα
υπήρχε ζωή και τίποτα από όλα όσα ξέρουμε.
Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Νερού έχει θέμα τη χρήση του νερού στα επαγγέλματα
και την ανάδειξή του ως παράγοντα βελτίωσης του εργασιακού βίου αλλά και της
κοινωνίας και της οικονομίας γενικότερα.
Σημαντικό μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε ασφαλές
πόσιμο νερό
, με αποτέλεσμα σε καθημερινή βάση, σε περιοχές του πλανήτη,
χιλιάδες άνθρωποι, οι περισσότεροι παιδιά, να πεθαίνουν από αίτια που
σχετίζονται με το νερό.
Η Παγκόσμια Ημέρα για το Νερό καθιερώθηκε στη συνδιάσκεψη του ΟΗΕ σχετικά
με το περιβάλλον και την ανάπτυξη που πραγματοποιήθηκε στο Ρίο Ντε Ζανέιρο
της Βραζιλίας το 1992.
Έκτοτε κάθε χρόνο στις 22 Μαρτίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Νερού, σε
μια προσπάθεια να ευαισθητοποιηθούν οι πολίτες του κόσμου και να υιοθετήσουν απλές
και αποτελεσματικές πρακτικές, με τις οποίες και η κατασπατάληση του νερού
αποφεύγεται και η εξοικονόμηση πόρων, υδάτινων και οικονομικών, επιτυγχάνεται.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νερού, ο Συνήγορος του Καταναλωτή υπενθυμίζει,
μεταξύ άλλων, το πρόβλημα των διαρροών, οι οποίες αποτελούν μια από τις βασικές
αιτίες για υψηλές χρεώσεις των καταναλωτών που προσφεύγουν στην Αρχή.
Πρόκειται για αφανείς διαρροές σε σημεία του εσωτερικού δικτύου
ύδρευσης και ιδίως στο φρεάτιο ύδρευσης ή για μικρές, εμφανείς διαρροές ή για
μη ορθολογική χρήση της ύδρευσης (όπως με το αυτόματο πότισμα). Με σκοπό την
αποτελεσματικότερη πρόληψη των υψηλών καταναλώσεων αλλά και τη διασφάλιση της
διαθεσιμότητας των υδάτινων πόρων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή εφιστά την
προσοχή των προμηθευτών και των καταναλωτών, στη λήψη απλών μέτρων καθημερινής
επιμέλειας.
Οι προμηθευτές νερού πρέπει:
1. Να προβαίνουν σε πλήρη και έγκαιρη ενημέρωση των καταναλωτών, με κάθε
πρόσφορο μέσο, ιδίως μέσω ευδιάκριτης, έγγραφης ειδοποίησης στην οικία τους,
αλλά και τηλεφωνικά και με αποστολή σχετικού γραπτού τηλεφωνικού μηνύματος
ή/και αποστολή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται
ιδιαίτερα αυξημένη κατανάλωση νερού κατά την καταμέτρηση της παροχής. Επιπλέον,
και εφόσον η διαρροή είναι ορατή εντός του φρεατίου, να προχωρούν οι ίδιοι,
χωρίς καθυστέρηση, στη διακοπή της υδροδότησης.
2. Να μειώνουν δραστικά τις ιδιαίτερα αυξημένες χρεώσεις από
αφανείς διαρροές, μέσω της τιμολόγησης του νερού με χαμηλότερη τιμή χρέωσης
(ιδίως οι Δημοτικές Επιχειρήσεις Ύδρευσης Αποχέτευσης), καθώς και να μη
χρεώνουν τέλη αποχέτευσης (τα οποία, σημειωτέον, για την ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ανέρχονται
σε 75% επί της αξίας της κατανάλωσης νερού).
3. Να προχωρούν σε αντίστοιχη μείωση του τιμήματος της ύδρευσης και
στις περιπτώσεις μεγάλων καταναλώσεων, οι οποίες οφείλονται σε ελαφρά αμέλεια
του καταναλωτή ως προς τον περιορισμό της κατανάλωσης (π.χ. όταν πρόκειται για
δυσδιάκριτες διαρροές, για κακή χρήση ποτιστικού ή προκειμένου για ακατοίκητα
ακίνητα ή εξοχικές κατοικίες), εφόσον διαπιστώνεται από το ιστορικό κατανάλωσης
η διαχρονικά ορθή χρήση της ύδρευσης από τον καταναλωτή.
Οι καταναλωτές πρέπει, μεταξύ άλλων:
1. Να ελέγχουν τακτικά, τουλάχιστον μια φορά το μήνα, την καλή
κατάσταση του φρεατίου ύδρευσης και ιδίως την ένδειξη του μετρητή ύδατος.
Με τον τρόπο αυτό θα μπορέσουν να λάβουν, χωρίς καθυστέρηση, τα κατάλληλα μέτρα
περιορισμού των μεγάλων καταναλώσεων, είτε λόγω διαρροών είτε λόγω
ελαττωματικής λειτουργίας εξοπλισμού ή ασυνείδητης, αυξημένης χρήσης του
ύδατος. Ειδικά στους ιδιοκτήτες ακατοίκητων ή απομακρυσμένων ακινήτων
προτείνεται να ελέγχουν τακτικά (ηλεκτρονικά από τις σχετικές ιστοσελίδες των
προμηθευτών ύδατος, όπου υφίστανται ή με αίτηση για ταχυδρομική αποστολή των
λογαριασμών στον τόπο κατοικίας τους) τις καταμετρήσεις των παροχών τους.
2. Να γνωστοποιούν στους προμηθευτές ύδατος τα στοιχεία επικοινωνίας τους
και, σε περίπτωση αλλαγής, να τα επικαιροποιούν , ώστε να είναι δυνατή η έγκαιρη ενημέρωσή τους για
τυχόν προβλήματα της παροχής ύδρευσης. “Είναι υπόθεση και καθήκον
όλων μας η ενεργός συμμετοχή στην προσπάθεια περιορισμού της σπατάλης του
νερού” .

πηγή: cnn.gr

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

20 + 10 =

SOCIAL

8,697ΥποστηρικτέςΚάντε Like
73ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ