18.8 C
Arta
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Τι αναφέρει η ΠΝΟ για τα ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία στους εφοπλιστές

Οι Έλληνες εφοπλιστές, αν θέλουν, μπορούν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία, βάση της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης ή τη σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF), αλλά δεν το πράττουν, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι και στις δύο περιπτώσεις θεσπίζονται τα μίνιμουμ για τους Έλληνες ναυτικούς, χωρίς να θίγονται οι όροι των κλαδικών συμβάσεων της χώρας στην οποία ανήκουν, ανέφερε, ανώτερη πηγή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), μετά τις δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) Θόδωρου Βενιάμη που ανέφερε ότι για να μπορέσουν να απασχοληθούν νέα παιδιά στα βαπόρια, θα πρέπει η μισθοδοσία τους να είναι ανταγωνιστική με το διεθνές περιβάλλον και αυτό θα συμβεί μόνο εάν εφαρμοστεί η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας (ΙΤF), που ισχύει και για όλους τους άλλους ξένους ναυτικούς.

Η ίδια πηγή από την ΠΝΟ, πρόσθεσε ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αυτό που φοβούνται είναι οι νομικές ταλαιπωρίες που μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρεία τους το γεγονός ότι κάποιος Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία και έχει υπογράψει ατομική σύμβαση σύμφωνα με την ΙΤF, μπορεί να διεκδικήσει χρήματα αν προσφύγει σε ελληνικά δικαστήρια, καθώς η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση και η Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών ακολουθούν τη σύμβαση για την ποντοπόρο ναυτιλία.

Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΝΟ, ένας Έλληνας ναυτόπαις (η πιο χαμηλή ειδικότητα σε θέμα αποδοχών), που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία, βάση της σύμβασης της ITF έχει απολαβές 731 δολ. και 1630 δολ. σύνολο αποδοχών. Στην περίπτωση της ITF ο Έλληνας ναυτικός έχει μόνο την ασφάλιση που είναι καλυμμένο το πλοίο και το πλήρωμα, ενώ αν επιθυμεί σύνταξη και περίθαλψη για την οικογένειά του θα πρέπει να απευθυνθεί από μόνος του σε ιδιωτικό φορέα.

Για ένα ελληνόκτητο πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, ένας Έλληνας ναυτόπαις λαμβάνει αποδοχές 731 ευρώ και άλλα 160 ευρώ είναι οι Κυριακές. Επιπλέον για το ταμείο ασφάλισης και υγείας ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με 240 ευρώ, ενώ ο ναυτικός με 215. Συνολικά οι αποδοχές για τον ναυτόπαιδα σε πλοίο με ελληνική σημαία με τις Κυριακές και τις κρατήσεις για το ταμείο ασφάλισης και περίθαλψης αγγίζουν τα 2.200 ευρώ.

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) Αντώνης Νταλακογιώργος, απαντώντας στις δηλώσεις του προέδρου της ΕΕΕ Θόδωρου Βενιάμη, που τον καλεί να δηλώσει αν έχει στοιχεία για το πόσοι Έλληνες ναυτικοί υπηρετούν αυτή τη στιγμή πάνω στα βαπόρια της ποντοπόρου ναυτιλίας, κάνει λόγο για οργανωμένη επίθεση εναντίον του και ότι στο στόχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, προκειμένου να διαμορφώσουν μισθούς στα πλοία Φιλιππινέζων, Πακιστανών και Ινδών.

Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ για το 2016, στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις λοστρόμων, 197 ναυτών, 27 ναυτόπαιδων και 67 αντλιωρών. Στους ανωτέρω, τονίζει επίσης, ότι δεν περιλαμβάνονται ναύτες και λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 με 300 άτομα το χρόνο.

Ο Αντώνης Νταλακογιώργος συμπληρώνει επίσης ότι ο αριθμός του ελληνικού και ελληνοκτήτου στόλου είναι περίπου σε 5.370 πλοία και ότι σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 Έλληνες ναυτικοί. «Δηλαδή, αντιστοιχεί ένας Έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση της επάνδρωση και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών!» προσθέτει ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.

 

 

πηγή

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

SOCIAL

9,593ΥποστηρικτέςΚάντε Like
76ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ