15.8 C
Arta
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής: «Στόχος η αναβάθμιση του Λυκείου και του Απολυτηρίου»

«Το κείμενο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) που κατατέθηκε στη Βουλή είναι ένα κείμενο γενικών αρχών, το οποίο περιέχει το βασικό πλαίσιο της στρατηγικής, της κατεύθυνσης την οποία προτείνουμε για την Αναμόρφωση του Λυκείου. Υπάρχει, όμως, το πόρισμα της σχετικής Επιτροπής του ΙΕΠ που φτάνει μέχρι και στον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Περιλαμβάνει λεπτομέρειες. Είναι ένα κείμενο που υπερασπιζόμαστε» ξεκαθαρίζει ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης, απαντώντας σε αναφορές για απόσυρση του πρώτου πορίσματος λόγω αντιδράσεων.

Όπως εξηγεί, το κείμενο που βρίσκεται στη Βουλή αποτελεί βάση συνεννόησης των κομμάτων. Λαμβάνει υπόψη τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα το Λύκειο  απαξίωση μέσω των φροντιστηρίων με μοναδικό μέλημα την πρόσβαση στα πανεπιστήμια αλλά και μέσω του βομβαρδισμού των μαθητών με πάρα πολλά μαθήματα – όλο το διάλογο για την Παιδεία που έχει προηγηθεί, τη διεθνή εμπειρία, και αποτελεί πρόταση της οποίας το χαρακτηριστικό είναι ότι απαντάει σε δύο θέματα: να δώσει αξία στη σχολική διαδικασία του Λυκείου και να δώσει αξία στο απολυτήριο του Λυκείου.

Μιλάει επίσης, για μείωση των μαθημάτων, πολυκλαδικότητα του λυκείου και αξιοποιεί την «εναλλακτική» εκπαίδευση η οποία βοηθάει το μαθητή να ασχοληθεί με κάτι που του αρέσει.

«Η ανάθεση από το υπουργείο Παιδείας ήταν η πρότασή μας για την αναμόρφωση του Λυκείου. Δεν περιλάμβανε, σε αυτή τη φάση, την πρόταση του ΙΕΠ για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια, αλλά εμείς την έχουμε ετοιμάσει. Έχουμε σκεφτεί υπό ποιους όρους και πώς υλοποιείται αυτό που προτείνουμε» λέει ο κ Κουζέλης, θέτοντας ο ίδιος μια σειρά ερωτημάτων και δίνοντας τις απαντήσεις: «Μια Γ Λυκείου με λιγότερα μαθήματα γίνεται; Ναι, γίνεται. Χωρίς να χαθούν εκπαιδευτικοί; Ναι, γίνεται. Χωρίς να χαθούν ώρες μαθημάτων; Ναι, γίνεται. Έχουμε το δυναμικό; Ναι, το έχουμε. Είναι αύριο το πρωί υλοποιήσιμο; Όχι, δεν είναι. Είναι άμεσα, από τη νέα σχολική χρονιά, υλοποιήσιμη η πρόταση για την Α΄ Λυκείου, ενώ, η μετάβαση στη Β και τη Γ΄ Λυκείου θα είναι υλοποιήσιμη, αντιστοίχως σε ένα και δύο χρόνια».

Όπως βέβαια, σπεύδει, από την πρώτη στιγμή, ο κ Κουζέλης, να σημειώσει, «το ΙΕΠ είναι ο επίσημος φορέας γνωμοδότησης για οτιδήποτε σχεδιάζεται από το Υπουργείο Παιδείας. Εμείς, μόνο γνωμοδοτούμε, δεν αποφασίζουμε. Και γνωμοδοτούμε βάση διαδικασιών. Αν ο υπουργός πάρει την ευθύνη μετά τη συζήτηση στη Βουλή και πει ότι πάμε προς ένα τέτοιο λύκειο, εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι να του απαντήσουμε, πώς γίνεται αυτό. Και είμαστε έτοιμοι».

Οι αλλαγές στο Λύκειο- πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στη συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο κ Κουζέλης περιγράφει με λεπτομέρειες την πρόταση του ΙΕΠ για το Λύκειο και την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

«Η πρότασή μας για την Α΄ Λυκείου είναι πάρα πολύ κοντά σε ό,τι ισχύει. Δεν ανατρέπουμε την Α΄ Λυκείου. Κάνουμε όμως, κάτι πολύ σημαντικό. Ζητάμε στη διαδικασία του να γίνει όλο το 12χρονο σχολείο υποχρεωτικό, η Α΄ λυκείου άμεσα, να συνδεθεί απολύτως με το Γυμνάσιο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει ένα με το Γυμνάσιο, υπάρχουν εξάλλου, θεσμικές δυσκολίες. Δημιουργούμε ενιαία Α΄ Λυκείου, και για τα Γενικά Λύκεια και για τα ΕΠΑΛ, με έναν πολύ μεγάλο κύριο κορμό μαθημάτων που αποτυπώνει τα χαρακτηριστικά και των δύο λυκείων. Επίσης, με πολύ μικρές τροποποιήσεις, τα μαθήματα που χαρακτηρίζουν τα ΕΠΑΛ αλλά και τα μαθήματα που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τους μαθητές, να είναι δυνατότητες επιλογής. Άρα, κάποιος που θέλει να πάει στη Β΄ Λυκείου σε ένα τεχνικό, επαγγελματικό Λύκειο θα μπορεί να κάνει αυτή την επιλογή κάποιων μαθημάτων που τον ενδιαφέρουν, ήδη από την Α΄Λυκείου».

Η Β Λυκείου, όπως εξηγεί ο κ Κουζέλης, σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ, κρατάει έναν μικρό κορμό βασικών μαθημάτων που είναι τέσσερα. Πρόκειται για τη Γλώσσα (με βασικό κορμό τα Νέα Ελληνικά και χρήση λογοτεχνικών κειμένων και κειμένων αρχαίας γραμματείας), τα Γενικά Μαθηματικά, τη Γενική Κοινωνική Επιστήμη (ένα μάθημα που θα συνδέει την ιστορία με την πολιτική και κοινωνική επιστήμη), και το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Τα υπόλοιπα μαθήματα πχ τα Θρησκευτικά, η εξειδικευμένη Ιστορία, η Φυσική, είναι μεγάλης έκτασης μαθήματα  τέσσερις ώρες την εβδομάδα – τα οποία τα παιδιά επιλέγουν – τουλάχιστον τρεις επιλογές – ανάλογα με την κατεύθυνση που σκέφτονται, επιθυμούν να ακολουθήσουν. Δεν υπάρχουν μαθήματα μιας ώρας την εβδομάδα. Ήδη, στο Γυμνάσιο, από του χρόνου, τα μαθήματα θα είναι τουλάχιστον δίωρα.

Ο πρόεδρος του ΙΕΠ υπογραμμίζει ότι «στην ίδια λογική είναι δυνατόν να ενταχθούν και τα ΕΠΑΛ αλλά χρειάζεται προετοιμασία». Επίσης, αναφέρεται σε δυσκολίες που μπορεί να υπάρξουν στην εφαρμογή αυτής της πρότασης στις μικρές κοινότητες όπου «τα σχολεία μπορεί να μην έχουν το δυναμικό να προσφέρουν όλες αυτές τις επιλογές. Όμως, μελετάται ο τρόπος επίλυσης των προβλημάτων».

Η πρόταση του ΙΕΠ για την Γ΄ Λυκείου είναι να υπάρχει ένα υποχρεωτικό μάθημα, η Γλώσσα. «Ο μαθητής στα Γενικά Λύκεια θα επιλέγει άλλα τρία μαθήματα. Και στα ΕΠΑΛ, αν καταφέρουμε να τα συνενώσουμε, μπορεί να επιλέγει άλλα  πιθανότατα- 4 μαθήματα. Με τα δύο μαθήματα, από αυτά που επιλέγει ο μαθητής στα ΓΕΛ, θα προσανατολίζεται προς κάποια τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ενώ, το τέταρτο μάθημα θα μπορεί να είναι κάποιο που τον ενδιαφέρει ή να είναι κάποιο μάθημα που σε συνδυασμό με ένα από τα άλλα δύο μαθήματα, θα του ανοίγει άλλη μια πόρτα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Είναι ενδιαφέρον ότι μπορεί να είναι και τεχνολογικής κατεύθυνσης» τονίζει ο κ Κουζέλης.

 

 

 

 

 

πηγή

Related Articles

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

SOCIAL

9,593ΥποστηρικτέςΚάντε Like
76ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ